Fluvius voert vanaf 11 mei opnieuw aansluitingen uit
Geplande werken bij klanten thuis
Vanaf 11 mei voeren de technici van Fluvius opnieuw geplande werken uit bij hun klanten. Dit gebeurt altijd op een veilige manier. 1,5 meter afstand houden, het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen (mondmasker, handschoenen…) en het wassen van de handen voor en na elk klantbezoek zijn de basisregels.
Als klant kan u ook meehelpen. Hou steeds 1,5 meter afstand, voorzie een vrije doorgang naar de plaats waar de werken worden uitgevoerd en zet deuren open, zo nemen de technici zo weinig mogelijk deurklinken vast.
Als uw afspraak tijdens de corona-lockdown geannuleerd werd, wordt er een nieuwe afspraak gemaakt. U hoeft zelf niets te ondernemen.
Meteropnemers blijven opnemen vanop afstand
De meteropnemers blijven voorlopig verder contactloos werken. Ze steken een kaartje in de brievenbus, de klant noteert daarop zijn meterstand(en) en hangt het zichtbaar aan een venster of de voordeur. De opnemer komt twee dagen later langs om de meterstanden te noteren. In appartementsgebouwen met aparte meterlokalen kan de meteropnemer meestal wel een meteropname doen zonder fysiek contact met de bewoners. Als het niet lukt om de meterstanden tijdig te registreren (bv. voor een 2de verblijf), dan schat Fluvius uw verbruik.
Klantenkantoren
Vanaf 11 mei kan u nog altijd terecht met al uw vragen in de 13 geopende klantenkantoren, o.a. dat van Leuven. Fluvius beperkt de toegang tot een minimum aantal klanten en vraagt u om alleen naar het kantoor te komen. Een afspraak maken hoeft niet. Vanaf 2 juni kan u Fluvius via de Infolijn (078 35 35 34) contacteren voor een afspraak in een van de 17 andere kantoren.
Bereikbaarheid oplaadpunten budgetmeter
De oplaadpunten voor budgetmeters aan de klantenkantoren blijven beschikbaar. Aan de buitenterminals van de klantenkantoren blijft opladen 7 dagen op 7 en 24u/24u mogelijk.
Antwoorden op veelgestelde vragen over Fluvius en de coronacrisis vindt u op de website van Fluvius.