Terrasvergunning verloopt digitaal
Het innameloket is al enige tijd in gebruik voor andere innames van openbaar domein. Nu kunnen ook horeca-uitbaters en handelaars genieten van de voordelen van dit innameloket.
Door inname openbaar domein te digitaliseren van aanvraag, vergunning tot en met de facturatie, zorgen we voor een administratieve vereenvoudiging voor de gemeentediensten, politie, nutmaatschappijen, handelaars, horeca-uitbaters en burgers.
De voordelen zijn veelzijdig: duidelijke aanvragen, gestructureerd vergunningsproces en automatisatie waar mogelijk. Zo is er de minste hinder voor de andere Bertemnaar. Om alles in goede banen te leiden, zullen we ook extra controleren of diegene die het openbaar domein inneemt, zich aan onderlinge afspraken en vastgelegde termijnen houdt.
Wat kan u verstaan onder inname openbaar domein? Plaatsen van een container, kraan of stelling, parkeerverbod voor verhuis of levering… Maar dus ook het plaatsen van een horecaterras, reclamepanelen, vlaggen en/of banners.
Meer info en aanvragen
- Op www.bertem.be/inname vindt u alle informatie. Specifiek voor middenstand:
- Het extern platform waar u uw aanvragen kan doen: het innameloket
- Alles over evenementen organiseren: evenementenloket.